Cеред сучасної учнівської молоді останнім часом надзвичайно загострилася проблема насильства, довготривалих агресивних проявів здійснюваних самими дітьми одне до одного. Такі стосунки отримали назву шкільний булінг, розповсюдження якого впродовж останніх років визнано в освітній практиці та є соціальною проблемою. Актуальність такого явища зумовила необхідність системного підходу в профілактиці насильства та булінгу у закладах освіти. З цією метою шкільним психологом Панковою Н.М. організовано тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», під час якого з учнями 9 класу обговорили, що таке булінг, які існують види булінгу, чим конфлікт відрізняється від булінгу, як захистити себе самостійно або до кого звертатись по допомогу, якщо дитина стала жертвою булінгу, а також як можуть спостерігачі зупинити цькування.
Діти повинні розуміти, що фізичне залякування, побиття, стусани, підніжки, поштовхи, блокування або дотики небажаним і неналежним чином-це все булінг! Соціальне залякування або цькування із застосуванням тактики ізоляції-це теж булінг!
По закінченню уроку було наголошено, що на законодавчому рівні визначена адміністративна відповідальність у вигляді накладення штрафу та громадських робіт на учасників освітнього процесу причетних до випадків цькування.
Діти дійшли висновку, що кожен повинен почувати себе захищеним. Треба поважати свої права, права іншого і вчитися співіснувати разом.
Бути гарною людиною – це добра звичка. І прищеплювати її треба змалечку.
|