Інформація завжди відігравала в житті людства дуже важливу роль. Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять все більше часу в Інтернеті. За даними світового огляду впливу пандемії коронавірусу на дітей, в період карантину діти стали проводити на 80 % більше часу онлайн, разом з цим зросла кількість звернень щодо випадків булінгу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Не кожна дитина в Україні володіє достатнім рівнем знань щодо існуючих ризиків в цифровому середовищі та навичками безпечної поведінки в цифровому просторі.
З метою поглиблення знань учнів про безпечний Інтернет, сьогодні, в початкових класах Кленовецької гімназії вчителі провели виховну годину "Безпечна подорож до країни Інтернет". Учні отримали можливість ознайомитися із основними правилами Інтернет-безпеки та Інтернет-етики, із цікавими фактами щодо використання мережі. Разом з вчителями, визначили позитивний і негативний вплив Інтернету на дітей, а також пригадали пам’ятку про «Неприємності в мережі та як їх уникнути». Аналізуючи переглянуті відеофрагменти, учні знайомилися з основними видами реальних небезпек віртуального світу та активно відповідали на поставлені запитання, розповідали цікаві історії, пов’язані з використанням Інтернету. До заходу діти підготували повідомлення та малюнки.
На заході була присутня практичний психолог Н.Панкова, яка розробила пам’ятку для батьків, вчителів та учнів щодо правил безпечної роботи в Інтернеті, а також ознайомили школярів із шляхами уникнення цькування в Інтернеті.
Будь-який винахід людства можна використовувати як на шкоду, так і на благо. Отже й Інтернет ― це не тільки моральна вільність та інформаційна неконтрольованість, а й сховище безцінного запасу різноманітних знань. Тому дитині важливо показати саме цікавий та інформативний Інтернет, відкрити той безмежний світ знань, який їй так може допомогти у саморозвитку й самореалізації. Завдання ж дорослого ― бути дитині справжнім другом і скеровувати дитину в обширах нових інформаційних технологій.
|